Posted by : B.Derya Mart 29, 2014


Focaccia Türkiye’de İtalyan Ekmeği/pidesi olarak tanınıyor. İtalya’da fırınlarda ve pizzacılarda bulabileceğiniz çok lezzetli bir atıştırmalık. Yapımı da oldukça kolay. Ben hamurunu her zaman fazla fazla hazırlıyorum. Parçalara ayırıp buzluğa kaldırıyorum böylece canım çektiği zaman yapabiliyorum.
Hamur için:
1 kg un
1 paket yaş maya(40gr)
2 yemek kaşığı zeytin yağı
Tuz
Su
Hamuru derince bir kaba alıp ortasını açın.
Mayayı suda eritin. Zeytin yağını ve tuzu(damak tadınızı göre ayarlamalı) ekleyin.
Unun ortasını kapatarak, yavaş yavaş su ekleyin.(ben suda bir ölçü kullanmıyorum/kıvam alana kadar ekliyorum) Ele yapışmayan , cıvık olamayan bir ekmek hamuruna ihtiyacımız var. Bu kıvama ulaşıncaya kadar az az su ekleyerek yoğurun. (Yoğurmaya başlamadan bir süre spatula yardımıyla karıştırmak ellerinizin hamur içinde kalmasını önleyecektir. )
Hamur istenen kıvama ulaşınca nemli bir bezle üstünü kapatarak en az yarım saat beklemeye bırakın.
Hamurdan bezeler alarak merdane yardımıyla açın. Ama çok incelmesin. Ben direkt olarak elimde sağa sola çekerek yapıyorum. Bütün bir tepsiyi kullanacaksam tepsiye koyup yayıyorum ya da… İsterseniz yuvarlak şekil verin isterseniz kare…
Kullanacağınız tepsiye zeytin yağı döküp iyice yayın hamuru koyun üzerine zeytin yağı ekleyip parmaklarınla küçük çukurlar açın.
Hamurun kıtırlaşmasını önlemek için hamurun üzerinde çok az su gezdirebilirsiniz.(ben daha yumuşak sevdiğim için ekliyorum çok lezzetli oluyor)
Bundan sonrası size kalmış. Zevkinize göre malzeme ekleyebilirsiniz. İsterseniz sade olarak pişirip sade olarak tüketebilir ya da istediğiniz malzemelerle lezzetli bir sandviç yapabilirsiniz.
Ben bu sefer birini minik domatesler ve biberiye kullanarak diğerini yeşil zeytin ve kekik kullanarak hazırladım.
Şimdi fırın zamanı. 250 derecede önceden ısıtılmış fırında 10-15 dakika pişirin.
Afiyet olsun (:

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Patlantisten Gelen - Hatsune Miku - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -