ömürden ömür götüren yürüyen merdivenler(vol3)

zıçan göt metrosu
Yeni bir hostel buldum. Gene bir apartman dairesi… Ama bu sefer mis gibi sabun kokuyor. Mecbur 3 kişiyle uyuyacağım… Geçtim artık… Temiz olsun bizim olsun… Biraz dinlendikten sonra şehri turlamaya başladım. Bu arada otogar gidp Prag için otobüs biletimi de aldım. Tüm gün gezip fotoğraf çekmek çok iyi geldi. Budapeşte malum 2. dünya savaşında sonra yerle bir olmuş. Yeniden kurulmuş. Binalar yok Prag’danyok viyana’dan esinlenerek gene yapılmış. Bir de şehir turu satın aldım. 24 saat geçerli. İstediğiniz yerde otobüsten inip gezip, belirlenen diğer duraklardan gene otobüse binip yolunuza devam edebiliryosunuz. 2 tane de tuna nehrinde bot turu. Bira gulaş çorbası hediye ve bir sürü indirim kuponu cart müzesi curt restaruntı için…


Budapeşte tuna nehrinin iki kıyısına kurulmuş. Şehrin bir yakası Buda(sağ yakası) diğer yakası Pest(sol-başka seçenek yok zaten)… Tatar istilsı da görmüş türk istilası da. Türk istiası sırsında su bina yıkıldı… Deli tatarlar bu köprüyü yok etti…

Çılgın bir metro sistemi var bir de. Bahsetmeden olmaz. Böyle kat kat kurulmuş. Şehrin bir ucundan diğer ucuna gidebiliyorsunuz… tabi önce metroya ulaşmak için örnekte görülen yürüyen merdivenlerle aşyağıya inebilmeniz gerekiyor. Yaaaa ben ömrümde bu kadar korkmadım desem belki abartmış olurum ama donuma etcek kıvama geldim her seferinde… bildiğin backlarım titredi. Böyle vücudum öne doğru git gel falan yaptı ki bu adamlar koşarak inip çıkıyorlar… hep annemgil yüzünden. Çocukken hep korkuttu bizi yürüyen merdivenlerden… ablamlan egs merdivenlerinden korkan biz için o merdivenler ömrümden ömür aldı be ya. Ahanda böyleler bi de hızlılar…


vııııııyyyy

Yorumlar

Popüler Yayınlar