budapeşte-prag/prag-budapeşte (vol1)

Budapeşte-Prag

Uluslararası yaz kampımdan sonra epeyce boş vaktim vardı bir sonraki kampa kadar. Bu süreç içerisinde tabi ki gezmek istiyordum. Toscana iyi hoş da, şehirlerini gezmeye başladıktan bir süre sonra, hepsi birbirinin aynı gelmeye başlıyor. Gerçekten de öyle doğal olarak birbirlerine benziyorlar ve gezerken ya güzel hoş da burası sanki şeye benziyor duygusu sık sık yaşıyorsunuz… İtalya’nın sahil şeridi de pek ilgimi çekmiyor denizi ne kadar sevsemde… Kirli denizi ve paralı plajlarıyla ünlü bir çoğu. Roma için ise çok sıcak. Venedik’e de gittim. Napoli var bir görmek istediğim. Oraya da yalnız gidilmez, tehlikeli… Böyle düşünürken Marta arkadaşlarıyla yapacağı Budapeşte- Prag- Viyana gezisine dahil olmamı önerdi. Y güzel fikir deyip bilet aramaya başladım. Aynı tarihlerde uygun fiyatlı uçak bulamadım ama gidiş tarihi 2 gün sonrası için bilet buldum. Dönüş uçağımız ise aynıydı…

Önce geç de olsa gidip marta’nın planına dahil olmayı düşündüm. Sonra 8 güne 3 şehir fazla deyip Budapeşte’den prag’a geçmeye başladım. Amaaann ne heycan ne stres bende… Artık son gece ne bok yemeye gidiyorum tek başıma, bir şey olsa da iptal edilse uçuşlar falan demeye başladım. Aşmam gereken bir sınav daha… Tek başına İtalya’ya gelip yerleştin artı 5, şimdi de 2 başkenti yalnız gezeceksin +3 yok +4…

Tabi ki ben kötümser, ben felaket senaristi… Bir de son gün vizeyi taktım kafama.. Biliyorum ulan D tipi vizem var. İstediğim EU ülkesine gidebilirim. Yok ben takcam bağlıcam ya psikopata… Otur oku, araştır… Tee Alam her yerde ayrı şey yazıo yaa.. yok dio kimisi ilk 3 ay çıkabilirsin, yok der kimisi Shengeni kapsamıyo D tipi, kimisi yok çıkarsın… Ya bildiğin bilgi kirliliği… Bilgiye ulaşabilmek de iyi değil bence her zaman. Neyse sonuç da çıktım. Buradan da hani ailem ve 1-2 arkadaşım dışında okuyan yok bu bloğu (canlarım benim ben sizin için varım) okuyan olursa diye yazıyorum. Özellikle EVS ya da Erasmus yapanların kafası karışık bu konuda… Olay şu D+C tipi vize yok artık. D tipi varsa, shengenin de var demektir. Yani Shengen gibi istediğin EU ülkesine gider 3aydan fazla olmamak üzere kalabilisrsin. Vizenin ilk 3 ayı yok son ayı fark etmiyor… Ahh… Vizesi , harcı, haracı, pulusu her türlü ezikliği biz de a.q…

Neyse 8 Ağustos öğlen saatlerinde havaalanına gitmek için yola çıktım. Uçağım 9 da bu arada. Italya da her an "grev çıkabilir" malum...

Trenle önce Bologna'ya oradan da Forli’ye ulaştım. Otobüste sıra. Saati daha gelmedi, bekleyeyim peki.. Saati geldi; gecikti biraz heralde… Saati epey geçti; ziktir yaa… Yedik boku… Neyse ki durakta benimle alana gitmek için otobüs bekleyen bir kızla tanışmıştım beklerken. Budapeşteli Terry. Onunla taksiye binmeye karar verdik. Bir adam daha vardı. Ona da dedik. Onun da kafaya yattı. Ücreti paylaşarak alana geldik. Terry ile uçuşumuz aynıydı berber bekledik. Muhabbet falan 34 yaşında 2 çocuklu. Budapeşte’de kocasının otelinde çalışırken bir İtalyanla tanışmış. Kocasını terk etmiş… Şimdi İtalya Macaristan arası ilişki yürütmeye çalışıyorlar… Neyse Wizz airle ilk defa uçuyordum. Daha doğrusu bu kafyla çalışan Ryan air vb benzeri şirketleri hiç kullanmamıştım. Nasip olmamıştı diyelim.. Dolmuş mantığıyla çalışıyor adamlar. Budapeşte Bologna uçuyor. Yolcusunu indirip bekleme falan yapmadan, Bologna’dan yolcularını alıp Budapeşte’ye gidiyor. Check-in falan online. Koltuk numarası yok. Böle hurra koşuon uçağa, yer kapmak için falan… Biletler ucuz. Ama her şey ekstra. El bagajı dışında bagaj, su ne bilem alanda check-in. Neyse… Terry ile muhabbet ede ede geldik. Alanda ayrıldık. Kızcağız beni merkeze götürmeyi teklif etse de tabi ki de paranoyak ben kabul etmedim.
Terry–istersen seni merkeze bırakabilirim?
B- Ayy cok naziksin. Zahmet olmasın ben çoktan transfer aldım. Mersiii (bu arada zihinden bu kızın aslında kod adı Terry olan, beyaz kadın ticareti yapan ve yalnız yolculuk eden kızları kaçıran bir örgütün parçası olduğu fikri önce, arabada nıhhhhah kahkahaları atarak beni kaçırdıklarını söyledikleri sahne de ikinci olarak geçer)