Maneggio






Fotoğraflar: Marta


Yaz başına kadar 4-5 kez burada çalıştım. Maneggio at çiftliği demek İtalyancada. Adı üstünde at çiftliği. Özel bir adı da var tabi ama biz bilmiyoruz. Kısaca Maneggio diyoruz. En azından ben bilmiyorum. Neyse…

Burada otistik çocuklara hipoterapi yapılıyor. Atlarla iletişim iyi geliyor bu özel çocuklara. Biz de atları yürüyüş için hazırlıyoruz. Kaşağılıyoruz, saçlarını tarıyoruz. Bir nevi at kuaförlüğü. Bayılıyorum açıkçası işin bu kısmına. Hastayım anatomilerine bu hayvanların. Bacaklarına, gövdelerine, o gözlerine… Mükemmel yaratıklar… Sonra atların eğerinden tutup, çocuklara tur attırıyoruz. Uzman biri de çocuklara komutlar vererek belirli hareketler yapmalarını sağlıyor. Bir de renkli mandalları  atların yelelerine takıyorlar sırayla. Uzman beyaz mandalı uzatıyor onlar “white” deyip atın yelesine takıyorlar. İngilizce öğreniyorlar bir taraftan. Atlarla yakın olmak kadar bu özel çocuklarla da bu kadar yakın olmak ilginç bir deneyim. Sadece otistik değil farklı mental problemleri olan çocuklar geliyor bazen. Onların bambaşka dünyalarını izlemek, başka bir dünyaya yolculuk yapmak gibi. Bazen üzülüyorum. Duygusl olarak ağır geliyor bzen bu iş. Ama düşününce onlar kurdukları dünyada yaşıyorlar. Bizler, çoğunlukta olan “normaller”… Belki de bizim dünyamızda bir problem vardır ve sdece bizim salk ve sıkıcı dünyamız onları cezp etmediği için böylesine yeni bir dünya inşa etmişlerdir kendilerine.

Maneggio da atlar da çocuklar da güzel. Tabi işe başlarken her zamanki pestimistiğimle korkunç şeyler hayal ettim. Ya bir çocuk düşerse, başına bir şey gelirse… Böyle korkunç şeyler. Neyse ki hiçbir çocuğun başına bir şey gelmedi. Sadece benim geldi. Çiftlikteki son günümde (yaz sezonunda çalışmıyoruz Maneggio’da) çocuklarla frizbi oynarken ayağımı burktum. Son günüm diye ne mutluydum halbuki. O gün 1 değil 2 leyleği 1 değil 2 kere havada görmüş, sevinmiştim. Ya zıplamıcaktım o frizbiyi tutmak için.. Tuttum tumasına, korkunç bir acıyla yere düştüm. Bundan sonrasını yazmayacağım. Ne salak İtalyan hastanelerinden, ne Maneggio’da ki sorumsuz tiplerden, ne de 3 gün buz koy geçer diyip beni  gönderip 3 hafta eve hapsolmama sebep olan o oooooooooooo dan bahsedip gene sinirimi bozmak istemiyorum. Sözün özü İtalya’da sağlık problemi yaşamayın!!!

Yorumlar

Popüler Yayınlar