Bacchereto Legambiente Uluslararası Gençlik Kampı
















Bacchereto aslında her şeyin başladığı yer. 5 belki de 6 yıl önce Legambiente yaz kampına sadece Floransa’yı görebilmek için gelmiştim. Floransa’yı görmek istememin en büyük sebebiyse Leonardo da Vinci’ye duyduğum büyük hayranlıktı. Bacchereto’ya gelince öğrenmiştim ki Vinci, Leonardo’nun doğduğu kasaba da sadece 3 km uzaklıktaydı. Bun kamptan kalan güzel anılar ve güzel dostlar beni tekrardan bu topraklara getirdi diyebilirim. EVS için proje ararken ister istemez bir tedirginlik yaşıyorsunuz. EVS hakkında az çok araştırma yapan herkes bilir ki, birçok STK sadece AB’den para alabilmek için bu işe giriyor, tabi böyle olunca proje yerlerde sürünüyor her açıdan. Ne korkunç EVS hikayeleri duydum ben. Neyse… Ne zaman EVS ilanlarında Legambiente’yi gördüm, bir çok tedirginliğim ortadan kalktı. Tedirginliğimin kalkmasının sebebi de yıllar önce onların bir kampında yer almış olmamdı.

Şimdi ise Marta ile birlikte kamp lideriyiz. Elemanlara diycez “onu yap bunu yap onlar da yapcak” Nah…

Neyse çeşitli ülkelerden gelen 9 kız ve 1 adam. Adam diyorum çünkü kızlar 18-28 yaş aralığında. Adam 35inden fazla. Nasıl bir seçim bu kardeşim. Hem cinsiyet açısından, hem yaş açısından ilk günden zıtçtık zaten… 2 Türk, 2 İspanyol, 1 Rus, 1 Güney ya da kuzey Koreli, 2 Ermeni, 1 İtalyan.

İlk günler baya zordu. Hiçbir eğitim almadan, Burcu sen nasılsa biliyon bu işi, halledersiniz Marta’yla diyerek bizi Bacchereto’ya fırlattılar bizi. Herkes bir şey sorar, gözümüzün içine bakar. Biz 2 koyun saf saf onlara bakarız.

İlk1-2 gün işe gitmedim. Ayağım yüzünden yürümemi istemiyorlardı. “Çalışkan” ben çok dayanamadım… Tabi ki de çalışkanlığımdan değil Marta’yı yalnız bırakmamak için sonraki günler gittim. Tabi o yol hele dönüş yolu. Alam Alam o sıcak…. 3,5lar ata ata saydıra saydıra indim o tepeden her gün. Haa işden bahsetmedim. İşte elemanlarla dağa çıkıp, treking yolunu temizledik sonra da aşyağı indik. Hava 36 derece falan… Çok b işi değil yani.

Katılımcılara gelince; çok sevdiklerim de oldu, nefret ettiklerim de… Politik değilim beni bilen bilir. Nefret ettiklerim de fazlasıyla hak etmişti bunu. Domuzluk yapan domuzluk bulur. Heee iyi niyet de bi yere kadar. Annadın mı lan?

Bazen sinirlendik, bazen o kadar sinirlendik ki Marta ile birbirimize sarmaya başladık, bazen üzüldük. Ama genel olarak çok güldük, çok eğlendik. Güzel insanlar tanıdık…


Yorumlar

Popüler Yayınlar