Pisa

Bizimkiler erkenden kalkıp Bologna'ya gittiler. Ben hem erken kalkmak istemediğimden hem de yalnız gezmeyi tercih ettiğimden gitmedim. Uyanıp tembel tembel kahvaltı ettikten sonra tren istayonuna gittim. Tren saatlerine göz gezdirince en erken kalkan trenin Pisa'ya gittiğini gördüm. Hmm hadi gidelim.

Galileo Galilei
Yaklaşık 1,30 saat süren bir yolculuktan sonra Pisa'ya ulaştım. Pisa tren istasyonundan çıkıp tabelaları izleyerek "turist informasyon noktasına" ulaştım.Ordan bir harita alıp başladım yürümeye. Arno nehrinin 2 yanına kurulmuş Pisa aynı zamanda Galileo Galilei' nin memleketi. İlk olarak O'nu ziyaret edip, halini hatrını sordum.
"Dünya yuvarlak bence la"

Santa Maria della Spina ' ya gittim. Bu kilise hemen Arno'nun kıyısında, minicik bir kilise. Önemi boyutundan oldukça büyük. Avrupa'nın en önemli gotik yapılarınlan olan Spina, 1230'da yapılmış ve 1333'den beri de İsa'nın dikenli tacına ev sahipliği yapıyor. Spina zaten "diken" anlamına geliyormuş. Heee anladımm...

Nehir boyunca devam ederek, köprüden de geçerek Pİazza Garibali meydanına vardı. Tabi ki gene bir Garibaldi heykeli vardı meydanda.  Bizim için Mustafa Kemal neyse, İtalya'nın kurulmasına öncülük eden Garibaldi'de İtalyanlar için o. Merak etmeden edemedim. Acaba her şehirde bir heykeline rastladığım Garibaldi'nin heykellerinden, bizde Mustafa Kemal'in heykellerinden rahatsız olanlar gibi bir güruh var mı İtalya'da? Pek sanmıyorum. Ulan adam ülkeni kurmuş mal mısın ondan rahatsız olasın?  Sinirleniyorum şu an " Liberal çiftliğin" liboş broları geldi aklıma. Hay Allaaaammmm...

Neyse... Yolumuza devam. Kartpostal satın alıp aileme bir kart yolladım. Yola devam edip sağ yaptığınızda karşınızda  meşhur "eğik kule". O da ne acaip çişim geldi gene. Cafeleri kesiom içerde tuvalet yok, iki benzinci gördüm gene yok, restoranların önlerindeki menülere bakiom, bi çiş 20 euro etmez. Artık ümidim kesilmek üzere, salcam sokağın köşesine. Yav her yerde kamera, totom ünlü olcak, yemiyor... Neyse yarım saatlik aramanın sonunda bir tuvaletli bir cafe buldum. tuvaleti kullanmak için bir sandviç aldım. Tuvalete girerken kapıda bir gazete küpürü dikkatimi çekti, tabii girerken okuyamadım. Çıkınca şöyle bir baktım. İtalyan esnafının neden tuvaletlerini kullandırmadığıyla ilgiliydi. Esnafı anlıyorum tabi... Elemalar iş yapacak da. Bi belediye bi şey de mi yok. Koy la şuraya bi umumi tuvalet. Çıkışta kolanya da vermesen olur. Ya nasıl memleket burası anlamıyorum. Bu kadar turist geliyor, bi tane mi tuvalet koymaz adam şu köşeye... Yok nasılsa o kekolar her şekilde geliyorlar nasılsa diye düşünüyorlar sanırım...

Hadi devam. Sandviçi attım çantaya, aç değilim henüz. 5 dakika sonra Campo dei Miracoli (mucizeler meydanı)'deyim. Pisa'nın ünlü eğik kulesinin de bulunduğu görkemli dini yapılar var bu meydanda. Pisa kulesi dışında 1063 'de yapılamaya başlayan Duomo, 1152'de yapımına başlayıp 1284'de bitirilen Vaftizhane ve 1278 tarihli Campo Santo mezerı bulunuyor. Şöyle bir dinlenip, sandviçimi yedim. Ha bir de kola içmiştim. Pek kola içmiyorum burda. Şarabın koladan ucuz olduğu İtalya'da hafiften lükse giriyor kola :) Takıldım öyle kuleye çıkayım dedim bir kule için 15 euro istiyor soyguncular vermedim tabi. Eğik Kule yani Torre Pendente' nin yapımına 1173'de başlanmış. Üçüncü katı bitmeden yana yatmaya başlasa da inşaat 1350'ye kadar yani kule tamamlana kadar devam etmiş. Bir ara eğilme çok arttığı için halka kapatılmış, Yıkılmasın diye. Sonra da "yıkılırsa yıkılsın adam başı 15" iyi diye düşündüler heralde...

Sonra bir turist gurubu gördüm. Bunlar iyi bi yere gidiyordur diyerek takıldım peşlerine. bi 5-20 dk onlarla yürüdüm. Meğer adamlar otobüslerine gidiyorlarmış. Açtım haritamı nereye gideyim diye baktım. Yağmur başladı o sırada. Yavaştan dönüş yoluna geçtim. Önce çarşıyı biraz gezdim sonra da dolana dolana evime geri döndüm.

Pisa 'dan notlar:

• Çişinizi istasyonda yapın.
  • İtalya yavşak herif kaynıyor, 3 saatlik şehir turunda 3 eleman yanaştı, dikkat!!!
  • Campo dei Miracoli'den asla alışveriş yapmayın. Ara sokaklarda uygun fiyatlı hediyelikler bulabilirsiniz.
  • Bir Türk dönercisine rastladım, Mardinli. Garibaldi'den dümdüz Campo dei Miracoli'e giderken. Selam söyleyin benden.
  • Yürüyüş için çok uygun bir şehir. Nehrin çevresi fotoğraf çekimi için çok cezbedici.